מעטים סרטי ההמשך שעולים על אחיהם הבכורים, אך "ספיידרמן 2", מצליח לעשות זאת. ההישג נובע מן העובדה כי יוצריו ניגשו אל העשייה לא רק מתוך כוונות כלכליות אלא בעיקר תוך שהם משמרים על היצירתיות והתעוזה. וכך, מבלי להזדקק להסברים מיותרים על מוצאו של ספיידרמן ומערך הכוחות בינו לבין הסובבים אותו: דודתו, חברו הטוב (שאיבד את אביו בקרב עם העכביש-האנושי בסרט הראשון) ובעיקר אהובתו מארי-ג'יין, ממשיך הפרק השני בסדרה להוביל אותנו דרך יסורי התגברותו של פיטר פארקר, האיש מאחורי המסכה, אשר כוחות העל שהוענקו לו אך מעצימים את הדרמה הפנימית שלו: בין תשוקה לרתיעה, בין שליטה להתפוררות, בין גבריות לילדותיות. העלילה נסובה הפעם על מאבקו של ספיידרמן עם יצור כלאים אחר, מדען גאון אשר ניסוי שיצא משליטה הפכו לתמנון אנושי. המאבק הזה מאפשר לסאם ריימי להוכיח את כוחו בתזמון סצינות פעולה סוחפות. הכשרון שהושקע בכל הממדים של הסרט הופכים אותו ליצירה עמוקה, שהולכת רחוק הרבה יותר ממרבית סרטי הקיץ.