מועמדי אוסקר 2017: אין הפתעות

קולנוע
עם השיא הגדול מאז 1997, הרבה מאוד מופסדים שלא יזכו לתהילה וזוכה אחד מובן מאליו - "לה לה לנד" הוא השם השני של "אוסקר 2017", וזה מצד אחד לא עד כדי כך נוראי, ומצד שני ניתן להגיד שקצת מרגיז.

מועמדי אוסקר 2017: אין הפתעות
מועמדי אוסקר 2017: אין הפתעות

אז ככה: אין הפתעות. "לה לה לנד" מתפקד כסרט עם הכי הרבה מועמדויות אי פעם באוסקר, כשהצמוד אליו הוא "טיטאניק", כך שבעצם הצלחנו ליצור שיא היסטורי באקדמיה לקולנוע מזה 20 שנה. מרגש, לא? לא. אני גם אסביר למה; הגדולה של "לה לה לנד" איננה העובדה שהוא סרט נפלא. אין ספק על כך שהוא סרט נפלא, אך הגדולה שלו עומדת לזכות העובדה שמדובר בסרט שהינו מחזמר, ומחזמר צבעוני, מרגש, וכזה שעוסק בקולנוע. קיטשי ומלא במסרים אודות אהבה וחלומות, מתסכל ומלא במחוות אינסופיות לקולנוע קלאסי. מעין שילוב של סרטים כמו "זהר בדשא", "מרי פופינס", "סיפור הפרברים" ו"סינמה פרדיסיו"; לא לתת לסרט הזה אוסקר יהיה פשוט אסון. אז כן, דמיאן שאזל שיחק אותה לגמרי השנה.

ישנה רק בעיה אחת בכל הטקס "לה לה לנד" המדובר הזה - זה עומד להיות כל כך משעמם, תסכימו איתי. עוד פעם אנחנו נצפה באוסף של שחקנים ושחקניות יפים ויפות שמהללים את לה לה לנד, ואת דמיאן שאזל, ואת הצלם של "לה לה לנד", ואת העורך של "לה לה לנד", וכו'. עוד פעם נאלץ לשבת בטקס שאורכו כשלוש וחצי שעות בשביל לשמוע את אותו השם הצורם שוב ושוב. אין לי בעיה עם זה, כיוון ש"לה לה לנד" הוא בהחלט אחלה סרט, אבל האם הוא עד כדי כך סרט טוב? חשבתי על זה קצת, ולא - השנה צפיתי ב-2 מהסרטים הטובים ביותר שיצא לי להיחשף אליהם בכל חיי. הראשון היה "שתיקה" של מרטין סקורסזה, שבמלוא הבושה מועמד רק על הצילום וזו ללא ספק בושה גדולה לאקדמיה. השני הוא "המפגש" שבחסד רב זכה למועמדות לסרט הטוב ביותר, אבל מי יזכור אותו לצד המחזמר המדובר? וחבל, כל כך חבל, כי בניגוד ל"לה לה לנד", מדובר בסרטים מקוריים ומרגשים שעומדים בפני עצמם ואינם משמשים כמחווה.

אני אוהב את "לה לה לנד", אבל אני לא אוהב את המהומה שהאוסקר עושה ממנו, ואני כנראה ממש לא עומד לאהוב את הטקס הקרוב. בשיא הרצינות, 14 מועמדויות לסרט בלי עלילה? איפה שמענו דבר כזה?

בקרוב תעלה כתבה על ניתוח המועמדים לעומק ועל הימורים ובחירות אישיות. בינתיים, הנה כל המועמדים:

הסרט הטוב ביותר:
"המפגש"
"גדרות"
"הסרבן"
"באש ובמים"
"מאחורי המספרים"
"לה לה לנד"
"סארו: הדרך הביתה"
"מנצ'סטר ליד הים"
"אור ירח"

הבימוי הטוב ביותר:
דניס וילנב - "המפגש"
מל גיבסון - "הסרבן"
דמיאן שאזל - "לה לה לנד"
קנת' לונגן - "מנצ'סטר ליד הים"
ברי ג'נקינס - "אור ירח"

השחקן הראשי הטוב ביותר:
דנזל וושינגטון - "גדרות"
אנדרו גארפילד - "הסרבן"
ויגו מורטינסון - "קפטן פנטסטיק"
ריאן גוסלינג - "לה לה לנד"
קייסי אפלק - "מנצ'סטר ליד הים"

שחקנית ראשית הטובה ביותר:
איזבל הופר
רות נגה
נטלי פורטמן
אמה סטון
מריל סטריפ

שחקן המשנה הטוב ביותר:
מהרשלה עלי - "אור ירח"
דב פאטל - "סארו: הדרך הביתה"
לוקאס הדג'ס - "מנצ'סטר ליד הים"
מייקל שאנון - "יצורים ליליים"
ג'ף ברידג'ס - "באש ובמים"

שחקנית המשנה הטובה ביותר:
ויולה דיוויס
נעמי האריס
ניקול קידמן
אוקטביה ספנסר
מישל וויליאמס

תסריט מקורי הטוב ביותר:
"באש ובמים"
"לה לה לנד"
"הלובסטר"
"מנצ'סטר ליד הים"
"נשות המאה ה-20"

התסריט המעובד הטוב ביותר:
"המפגש"
"גדרות"
"מאחורי המספרים"
"סארו: הדרך הביתה"
"אור ירח"

סרט האנימציה הטוב ביותר:
"קובו אגדה של סמוראי"
"מואנה"
"חיי כזוקיני"
"זוטרופוליס" ;
"הצב האדום"

סרט הזר הטוב ביותר:
"אדם הקרוי אובה"
"הסוכן"
"טוני ארדמן"
"land of mine"
"טאנה"

הסרט התיעודי הטוב ביותר:
"אש במים"
אני לא הכושי שלך"
"או. ג'יי - מייד אין אמריקה"
"ארבע עשרה"

השיר המקורי הטוב ביותר:
אודישן - "לה לה לנד"
לא יכול לעצור את ההרגשה -"טרולים"
עיר של כוכבים - "לה לה לנד"
הכיסא הריק - "ג'ים פולי"
לאן אלך? - "מואנה"


העריכה הטובה ביותר:
"המפגש"
"הסרבן"
"באש ובמים"
"לה לה לנד"
"אור ירח"

הפסקול הטוב ביותר:
"ג'קי"
"לה לה לנד"
"סארו: הדרך הביתה"
"אור ירח"
"הנוסעים"

עריכת סאונד הטובה ביותר:
"המפגש"
"הסרבן"
"לה לה לנד"
"סאלי: נס על ההדסון"
"אסון בלב ים"

הצילום הטוב ביותר:
"המפגש"
"סארו: הדרך הביתה"
"אור ירח"
"לה לה לנד"
"שתיקה"

מיקס סאונד הטוב ביותר
"המפגש"
"הסרבן"
"לה לה לנד"
"רוג אחת: סיפור מלחמת הכוכבים"
"13 שעות: החיילים הסודיים של בנגאזי"

עיצוב התלבושות הטוב ביותר:
"לה לה לנד"
"חיות הפלא והיכן למצוא אותן"
"פלורנס פוסטר ג'נקינס"
"ג'קי"
"בעלי ברית"

איפור ועיצוב השיער הטוב ביותר:
"סטארטרק: אל האינסוף"
"יחידת המתאבדים"
"A Man Called Ove‏"

העיצוב האמנותי הטוב ביותר:
"המפגש"
"חיות הפלא והיכן למצוא אותן"
"יחי הקיסר!"
"לה לה לנד"
"הנוסעים"

האפקטים הטובים ביותר:
"אסון בלב ים"
"דוקטור סטריינג'"
"ספר הג'ונגל"
"קובו אגדה של סמוראי"
"רוג אחת: סיפור מלחמת הכוכבים"

הסרט העלילתי הקצר הטוב ביותר:
"לילות שקטים"
"לשיר"
"timecode"
"ennemis lntelerurs"
"le femme et le tgv"

סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר:
"זמן שאול"
"עיצוב שיער וסיגריות"
"פנינה"
"הייפר"

הסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר:
"הקסדות הלבנות"
"4.1 ק"מ"
"הכינור של ג'ו"
"קיצוניים"
"ווטני: המולדת שלי"
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על מועמדי אוסקר 2017: אין הפתעות
סרטים בקולנוע