בגן ביתה של הגב' מקנזי, רעייתו השנייה של אחד קולין מקנזי ושכנתם של הורי הבמאי פיטר ג'קסון, התגלה אוצר בלום: קופסאות של סרטים שכוחי-אל מראשית ימי הראינוע. תחקיר זריז של ג'קסון גילה עובדה מדהימה - אותו פלוני מקנזי הוא חלוץ הקולנוע האמיתי, מי שיצר חומרי-גלם להסרטה מביצים טריות (תריסר ביצים לדקה של סרט), שבנה את המצלמה הממוכנת הראשונה בגיל 12 (שבתחילה הופעלה ע"י דוושות אופניים, אח"כ ע"י מנוע קיטור, ושאיפשרה בפעם הראשונה לעשות תנועות-מצלמה,) ששנה אח"כ הצליח לתעד את המראת המטוס הראשונה (וגילה כי חלוץ התעופה הוא בכלל ניו זילנדי ולא האחים רייט), שצילם את הסרט הראשון בצבע (באמצעות פיגמנטים של תות מסויים שצומח רק באחד מאיי טהיטי), שהמציא את פס הקול שחתום על הפיצ'ר הראשון בתולדות האמנות השביעית (השחקנים היו סיניים, מקנזי לא עלה על רעיון התרגום בגוף הסרט, ולפיכך היתה היצירה לכשלון צורב), שהמציא את קומדיות הסלפסטיק (ומק סנט רק גנב את הרעיון), שיצר ראשון אפוס היסטורי גדול - אמן גדול שאפילו הצליח לתעד את מותו שלו באחד מקרבות מלחמת האזרחים בספרד. עפ"י תכני הסרט התעודי הנ"ל, שמשולבים בו גם ראיונות עם מומחים המדברים בהתלהבות על הקולנוען הנשכח, מדובר באחת התגליות החשובות ביותר של הארכיאולוגיה הסינמטית והקרנותיו בניו זילנד עשו כותרות שמנות. אבל בדיקה מדוקדקת יותר גילתה כי פיטר ג`קסון (מי שחתום על "יצורים שמימיים" ונחשב אחד היוצרים המבריקים והמקוריים ביותר של הקולנוע בשנים האחרונות) וקוסטה בוטס (שעיסוקו המרכזי הוא ביקורת קולנוע), בעצם מזייפים סרט דוקומנטרי - ועושים זאת בכישרון רב - כדי ללעוג להמולה התקשורתית הגדולה שהתרגשה אשתקד סביב מאה שנות קולנוע, התוצאה בהחלט מענגת. זהו ספור בו הקהל באמת היה רוצה להאמין