"הסרט שתעשיית המזון לא רוצה שתראו", כך משווק הסרט הדוקומנטרי החדש Fed Up, אשר מוקרן בימים אלו בהפצה מצומצמת בארה"ב. הסרט, בהנחייתה של העיתונאית האמריקאית הבכירה קייטי קוריק (שהיתה כתבה ב"60 דקות" והנחתה את מהדורת החדשות המרכזית של CBS), הוא מתקפה דמויית מייקל מור על ענקיות המזון האמריקאיות – "קוקה קולה", "קלוגס", "נסטלה" ועוד. הסרט בן 90 הדקות ממטיר על ראשיהם של צופיו אינספור נתונים מטרידים בנוגע למגפת ההשמנה בארה"ב בשני העשורים האחרונים והעלייה המטאורית במחלות הקשורות למשקל עודף כמו סכרת והתקפי לב: מתוך כחצי מיליון מוצרי מזון שונים הנמכרים בארה"ב, ב-80 אחוז יש תוספת סוכר משמעותית (כולל במוצרים שאינם נתפסים כמתוקים, כמו רסק עגבניות, לחם אחיד, פסטה ודגני בוקר 'בריאים' כמו קורנפלקס של קלוגס), השמנת יתר נחשבת למגפה בקרב אפרו-אמריקאים ואמריקאים בשכונות עוני: אחד מכל חמישה ילדים אפרו-אמריקאים בגילאי 2 עד 19 סובל מהשמנת יתר חמורה, 93 מיליון אמריקאים סובלים מהשמנת יתר, צריכה של פחית או שתיים של שתיה קלה (קולה/ ספרייט ודומיהם) ביום מעלה את הסיכון ללקות בסכרת ב-26 אחוזים – ועוד ועוד נתונים מספריים המציירים תמונת מצב עגומה ומנסים להסביר מדוע הדור הנוכחי של ילדים אמריקאים עלול לחיות פחות שנים מהדור שקדם לו.
השורה התחתונה: אמריקאים מכורים לסוכר, והתמכרות לסוכר היא מגפה קשה לא פחות מהתמכרות לסמים קשים. למעשה, לפי ניסוי שתוצאותיו מובאות ב-Fed Up, עכברים מכורים לקוקאין שהתבקשו לבחור בין מי סוכר לבין הסם הקשה בחרו שוב ושוב בסוכר. כשהנגישות לסוכר נמנעה מהם, הם פיתחו סימני גמילה קשים שאינם שונים באופן מהותי מהתגובות הפיזיות והרגשיות של מכור לסמים המנסה להיגמל.