מנ-דלוריאן

טלוויזיה
פתאום הטלוויזיה התחילה לשדר כל מיני תכנים על ג'ון דולוריאן, בכל חזית אפשרית וזאת באיחור אופנתי של שלושים שנים, בערך. אם זו לא חזרה לעתיד או לעבר? אז מה כן?

מנ-דלוריאן
מנ-דלוריאן

סיפורו של ג'ון דלוריאן חיכה משנות השמונים להיות מסופר על המסך הגדול, הקטן או על מסך כלשהו ובסופו של דבר, הוא נזכר לתקופה ארוכה מאוד בתור הערת שוליים ענקית, אבל כלק מיצירתו העל זמנית של רוברט זמקיס – "בחזרה לעתיד", כאשר רכבו היה זה שהסיע את מרטי מקפליי בין הזמנים ולא מקרר, כפי שהיה אמור להיות בתחילה ועל פי הרעיון המקורי, עד שהגיעו למסקנה שילדים עלולים לנסות לנסות ולהגיע לעתיד דרך מקררי ביתם והדלוריאן היא דרך בטוחה קצת יותר להגיע לעתיד.

הסרט העלילתי שדווקא סיפר את סיפורו של דלוריאן, בתור עלילת צד שגדלה עבר מתחת לרדאר לפני שנתיים וכעת הגיע ל-VOD של yes ובו במקביל וכעת הסרט הדוקומנטרי המשולב עליו מגיע לסלקום tv ויספר את הסיפור המלא של עלייתו והתרסקותו של דלוריאן, בכדי להשלים את התמונה לחלוטין. קחו לכם את הזמן ותתמסרו.


מוכנים להשלים עליי קצת אינפורמציה? | באדיבות סלקום tv

האוטו של השכןלא תעופו, אבל עדיין תהנו

שתי סיבות לראות את הסרט עומדות כאשר מתלבטים בינו לבין עוד סרטים ברשימת ה-VOD; ג'ון דלוריאן וג'ייסון סודוקיס. כל מי שגדל על סדרת סרטי "בחזרה לעתיד" יידלק כמו זרקור כאשר השם "דלוריאן" ייזרק לאוויר בכל הזדמנות ובכל שעה ואם יש סרט שיחשוף קצת פרטים על האיש שהביא את מה שייזכר בעיקר מסדרת הסרטים האלמותית של רוברט זמקיס. סודוקיס, לעומת זאת ואולי גם בדומה לדלוריאן והרכב המפורסם שלו, שלא בגלל יכולות הנסיעה שלו, הוא טעם נרכש, אשר אינו מיועד לכל אחד ולכן הם משתלבים כל כך טוב.


גם השפם הזה הוא טעם נרכש | באדיבות yes

מבוסס על סיפור אמיתי הוא עוד סיבה לראות את הסרט הזה, למרות שבשלב מסוים הוא הופך להיות מטרחן אמיתי ויורד כמה דרגות מתחילתו המלהיבה ואיתו סודוקיס והתפקיד שאותו נבחר למלא. סודוקיס מגלם תפקיד סודוקיסי אופייני וטיפוסי למדי, הוא הבחור המצחיק, שמדבר במהירות ובסרקזם מפולפל היטב, הוא טייס שעובד עם אנשים מפוקפקים מאוד, על מנת להעביר את הסמים שלהם מיעד ליעד וברגע שהוא נתפס פעם אחת, הבולשת יושבת לו עמוק בתוך הקרביים, כדי שיוציא הפללה כלשהי.

רצה הגורל והוא מוצא את עצמו גר בסמוך לג'ון דלוריאן, שבדיוק הוגה את רעיון הרכב שלימים יהפוך להיות מפורסם בעיקר בזכות הכישלון הקולוסאלי והמהדהד שלו ובעזרת ההצלחה היחידה, שתיכתב בדברי הימים של הרכבים – תפקיד מפתח באחת מסדרות הסרטים המצליחות ביותר בקולנוע של שנות השמונים והתשעים. השניים מפתחים חברות וכל אחד מהצדדים מתחיל לשקוע בענייניו, עד לקריסה הצפויה כל כך. סרט שבנוי על שבלונה, שכבר מיצתה את עצמה ועם זאת, הסיפור עצמו מעניין, במידה מסוימת, גם אם אינו מסופר בצורה מושלמת.


אנחנו יודעים לאן זה הולך ועדיין הולכים לשם? | באדיבות yes

סודוקיס מוביל את הסרט ביחד עם לי פייס, שמגלם את דמותו של דלוריאן היטב; קרוב, אבל מרוחק, אמיתי, אבל חרטטן וכל אחת מהתפניות בדמותו של דלוריאן מבוצעת בצורה משכנעת. לצד השניים לא מעט שחקני משנה נהדרים ובינם: ג'ודי גריר הנפלאה תמיד, ארין מוריארטי שהיא מטאור קולנועי בוהק וזכורה בעיקר בזכות תפקידה בתור "סטארלייט" מהסדרה The Boys, עידו גולדברג הישראלי ("פיקי בליינדרז") וקורי סטול בתפקיד בינוני ונשכח למדי. ביצוע בינוני, עם תצוגות משחק טובות למדי וסיפור מעניין לפרקים, שלגמרי יכול לקחת אתכם בביטחה לאורך ערב שלם ולגמרי יכול היה להיות מבוצע קצת יותר טוב, אולי כמו הדוקו שלו.



הסרט "האוטו של השכן" זמין לצפייה ב-yesVOD



להפליל את ג'ון דלוריאןבחזרה לעבר


הכל טמון בסנטר | באדיבות סלקום tv

כפי שהעידו לא מעט אנשים שרואיינו בתחילתו של הסרט, הרעיון לייצר סרט על חייו, עלייתו המטאורית והתרסקותו הקולוסאלית של ג'ון דלוריאן, רק חיכה להיכתב ולעשות את המעבר הטבעי לקולנוע, אי שם בשלהי שנות השמונים. רצה הגורל וכעת, בתקופה בה כולנו מאולצים לצרוך כל תוכן קולנועי שהוא דרך המסך הקטן בלבד, מגיעים בו זמנית לשירותי ה-VOD למיניהם שני הסרטים הנושאים את שמו של האיש כסוף השיער ושחור הגבות וגם אם לא מדובר ביצירות מופת מטלטלות, הרי שאין ספק שמדובר כאן בסיפור מעניין, שניתן להתמסר אליו בקלות למשך ערב שלם.

למי שכבר צפה בסרט העלילתי בכיכובם של ג'ייסון סודוקיס ולי פייס, מצפה יופי של שיעור מקיף, שישלים כל בדל של אינפורמציה שראו או שלא ראו, בהרחבה מלאה, כולל כמה מילים מילדיו הבוגרים של דלוריאן, שבסרט העלילתי היה להם תפקיד של דקה, בהגזמה. בסרט הדוקו תקבלו סקירה מקיפה של תחילת דרכו של דלוריאן, ככוכב שביט זורח בעולם הרכב וכיצד התקדם במהירות מסחררת במעלה סולם הדרגות בחברת GM, נבעט ממנה, בגלל אופיו הבעייתי והקים את החברה שלו, הנושאת את שמו וכמובן את ההשלכות למעשיו, בסופו של דבר.


אוי, השמפניה הזו עוד תסבך אותך, מתוק | באדיבות סלקום tv

הסרט עצמו מלא במרואיינים שעבדו עם האיש ומספרים על אופיו, מגאונותו ועד לשיגעון גדלות מסוים שהוביל אותו לפעול כפי שפעל. בין המרואיינים גם נמצאים שני ילדיו, שמשלימים תמונה שונה על היותו איש משפחה ואב מסור וכמובן תמצאו הרבה זמן ראיונות עם חלק מהסוכנים שהיו אמונים על מבצע עוקץ, שנועד להפיל את האיש. הסרט הוא דוקומנטרי במרביתו ודווקא החלק המאוד חלש בו מיוצג בתור עלילתי ומרגיש מאוד לא טבעי ואף מאולץ, עד רמה שלא כל כך ברור אם החלק הזה נועד לפתות צופים שלא מתעניינים בקונספט הדוקומנטרי, לנסות ולהישאב בזכות הכאילו עלילתי.

מדובר בנתח של אולי חמישית או שישית סרט, במסגרתו אלק בולדווין (לא באמת צריך להציג), דין ווינטרס (אוריילי מ"אוז", לעד) ומורנה בקארין (החברה של "דדפול") מגלמים את דלוריאן, אשתו ואחד הסוכנים שהיו מעורבים במבצע העוקץ. החלק הזה, על אף שמבוצע על ידי שחקנים לגיטמיים, אינו תורם מאומה לסרט ובטח שלא אמור לעניין יותר מדי את הצופים מה חושב בולדווין על האיש אותו נבחר לגלם לחמש דקות מצטברות, בסרט שרובו ככולו עוסק בראיונות עם אנשים שאפפו אותו מכל כיוון ויודעים עליו עובדות מוצקות ומעניינות הרבה יותר מאיך בולדווין מסתכל עליו מנקודת המבט המרוחקת מאוד שלו, בתור שחקן.


גם לכם לא באמת אכפת לשמוע מה דעתי על דלוריאן? | באדיבות סלקום tv

בסופו של דבר מדובר בסרט דוקומנטרי מרתק למדי ועל אף שלעיתים זה מרגיש כאילו הצופה מתחיל להיות מולעט ביותר מדי פרטים טכניים, הסיפור המדהים, וכולל כל כך הרבה פיתולים עלילתיים אמיתיים. בתקופה שבה רק הייתם צריכים לבחור, כפי שאמר בנו, בין סיפורו של מנהל כריזמטי צעיר, עסקאות סמים, המלחמה באירלנד, מלחמתו של רייגן בסמים או עלייתה של מרגרט ת'אצר לשלטון והשפעות של כל נדבך על סיפור המיקרו של דלוריאן, אי אפשר שלא להתפעל מההיצע הרחב שיש לסיפורו של דלוריאן ואיך השפעתו העיקרית הייתה, בעיקר, על הדרך של מרטי מקפליי ודוק בראון לנווט בין הזמנים.





הסרט "להפליל את ג'ון דלוריאן" יעלה ביום שבת ה-1.8.2020, ב-סלקום tv
סיכום המבקר
10/
7.0
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על מנ-דלוריאן
סרטים בקולנוע