בא ב-VOD; מ-צרפת, בחיבה גדולה

טלוויזיה
קורונה עכשיו, קולנוע יוק. לא תיכנסו לראות מה מציעים לנו בספריית ה-VOD מהימים שהקולנוע עדיין היה מציג ראשון ומפריש לאחר כמה חודשים לספריות ה-VOD? קיבצנו את המיטב ונתחיל ראשית כל....בצרפתית.

בא ב-VOD; מ-צרפת, בחיבה גדולה
בא ב-VOD; מ-צרפת, בחיבה גדולה

הקורונה ממשיכה לטרוף את הקלפים של כל סרטי הקולנוע המתוכננים וזורקת ישירות לשירותי הסטרימינג את מה שתוכנן לצאת בקול נפץ גדול. מעבר למצופים ממש, שנדחים ונדחים, לא מעט סרטים עושים מעבר קליל ונשארים על המדפים של נטפליקס, אמאזון וחברותיהן של חברות הסטרימינג שחוות גל מוצלח, נוכח הגלים הפחות מוצלחים, עקב המגפה ההזויה.

עבור מי שמאס בשלל התכנים החדשים, חסרי המקוריות והמעוף, קיבצנו עבורכם כאלו שעשו עלייה מאוחרת, אבל בכל זאת הגיעו בסופו של דבר ובחינם לשירות ה-VOD של yes ונתחיל בצמד סרטים צרפתיים ומקסימים, שאולי פספסתם בבתי הקולנוע והגיע הזמן לתקן ומהר.



עזוב, זה לא יצליח | באדיבות סרטי נחשון

אדמונד דה ברז'רק - אף אחד לא יכול שלא להתאהב

אלכסיס מישליק הצעיר יחסית (עוד לא בן 38, לא צעיר מאוד, אבל עדיין...) אשר מזוהה בתור שחקן בימים כתיקונם, עולה להופעת בכורה בתור במאי, בסרט עלילתי ראשון וארוך ולוקח אותנו, הצופים, אל לב תהליך היצירה של אחד מהמחזות המפורסמים ביותר בצרפת ובעולם כולו. סיפורו של אדמונד רוסטאן, מחברו של סיראנו דה ברז'רק המפורסם, שעד אותו הרגע הוא מחזאי, משורר ויוצר כושל למדי, שלא מצליח לבטא את כשרון הכתיבה שלו לכדי הצגה או מחזה מוצלחים. כאשר הוא נמצא בשיא כישלונו וללא מוזה כלל, נופלת לחיקו הזדמנות למנף את עצמו בעזרת קונסטנט קוקלן, ששמו עדיין הולך לפניו.

המציאות מתערבבת עם המערכות ואדמונד מוצא את עצמו הופך לגיבור המחזה של עצמו, כאשר הוא מתפקד הלכה למעשה בתור סוג של סיראנו, רק ללא אף ארוך ועם הרבה קומדיה ורגעים משעשעים, שבעצם מסייעים לו למצוא מוזה יוצאת מן הכלל, שמכניסה את חייו לסחרחרה חסרת תקדים ובו בזמן הזה הוא גם מנסה להרים את המחזה עצמו ולסיים לכתוב אותו, תוך כדי תהליך יצירתו והחזרות על המערכות שכן הספיק לכתוב.


איזו תקופה....שאורות התיאטראות היו דלוקים | צילום: IMDB

התוצאה עשויה להזכיר את הקצב והלמות הלב של "שייקספיר מאוהב" הנושן והקאלטי ועם זאת, בטוויסט צרפתי, מספקת רגעים רבים שכובשים את הקהל, על אף היותו סרט צפוי בחלקים מסוימים. מישליק עצמו מככב בתפקיד משני למדי בסרט, אבל השחקנים הראשיים הם אלו שגורמים לסרט להתרומם עוד כמה שלבים כלפי מעלה, כאשר התפקידים שהם מבצעים הם פשוט מבריקים ומדובר בעיקר בשלישייה, הכוללת את תומאס סוליבר (בתפקיד אדמונד), אוליבייה גורמה (בתפקיד קוקלן) ולוסי בוז'נה (בתפקיד ז'אן).

לערב משמים, שבו החדשות מתחילות להשפיע יותר מדי על הלך הרוח שלכם, זו בדיוק זריקת המרץ והאנרגיה שתזדקקו לה על מנת לרומם את מצב הרוח ובהחלט מדובר בסרט צרפתי נפלא, קליל ובהחלט מרומם רוח, שיעשה לכם את התחושה החמימה והנהדרת הזו בפנים, בדיוק להיפך ממה שעשוי לקרות, באם תבחרו להשאיר את אחד משלושת הערוצים שמדברים על זינוקים, סטטיסטיקות ומספרים.


טוב, תקרא לי שמתחילים...אני מפדר את האף | באדיבות סרטי נחשון




"מי אתה חושב שאני" - ז'ולייט בינוש, אלא מי?

ז'ולייט בינוש בת ה-56 כבר מזמן לא משתתפת בהפקות גדולות ועם זאת, כאשר נחה עיניכם על היפיפיה המתבגרת הזו - עדיין, אי אפשר להתעלם מכל מה שיוצר שילוב מושלם עבור שחקנית קולנוע; מבטים חודרים, הבעות משתנות לפי דרישה וחיבור עמוק, כעבור דקות מספר ואי אפשר שלא לתהות בנוגע לעלילת הסרט ואיפה אתם הייתם ממקמים את עצמכם, אם בינוש הייתה מנסה לעשות עליכם מהלך. היא שובה ומחזיקה במעמסת הסרט כולו, על כתפיה הצנומות ובעצם לא זקוקה באמת לאף עזר כנגדה, כאשר היא נמצאת במרבית הזמן בתור הכוכבת הבלעדית של הסרט הזה ולא בכדי.


עדיין כל כך רלוונטית לקולנוע הצרפתי ובכלל | באדיבות סרטי נחשון

קלייר היא גרושה אינטלקטואלית, שחובבת גברים צעירים ממנה וככל שהסרט הולך ומעמיק, אפשר להבין שחיבתה נובעת מצורך מסוים שהיא זקוקה למלא בחייה. היא מחפשת אהבה, מחפשת לחדש את ימי צעירותה וכמובן להרגיש נאהבת, על אף הקילומטראז' הגבוה שהיא עברה במהלך החיים, כאשר היא כבר אם לשני ילדים בגיל העשרה. היא חולקת את סיפורה עם פסיכולוגית מחליפה, שאיננה זו הקבועה שלה ובכך בעצם אנחנו מקבלים הזדמנות לסקירה מחודשת על מהלך חייה מהחודשים האחרונים.

קלייר מספרת את סיפור בניית הקשר שלה עם אלכס, בחור בשלהי שנות העשרים לחייו, שמתאהב בדמות המזויפת שיצרה בחשבון הפייסבוק שלה וזאת על מנת לרגל אחרי האקס שלה ונשאבה לסיפור אחר לחלוטין. הקשר החדש והצעיר מרים ונושא את קלייר למחוזות שלא ניכר שהכירה בשנים האחרונות ובעצם מספק לנו, הצופים, הצצה אל מציאות די מוכרת, של יצירת קשרים על בסיס וירטואלי ומבלי שנוכל לדעת אל מי נקשרנו קשר עבות. גם תפקידה של האישה המודרנית עולה ויורד, כנושא משני וכמובן שאי אפשר להתעלם מפרק ב' בחייהם של גרושים, שנדמה כי חייהם עולים על מסלול רוטיני של מציאת ריגושים רגעיים אל מול התרוממות רוח הנובעת מקשר אמיתי וחזק.


בת 56 ועדיין רצה כמו בת 16 | באדיבות סרטי נחשון

הגיבורה הזו, שנראה כאילו לעיתים הכוח בידיה, שומטת לא פעם ולא פעמיים את הקרקע מתחת לרגליה, כאשר מעשיה נובעים מחוסר ביטחון, רצון להיות נאהבת וחשובה לאנשים אחרים, מלבד אלו התלויים בה שתפרנס ותכלכל אותם. האנושיות של הסרט, חרף הפיתולים העלילתיים הקיצוניים והמבלבלים לעיתים, היא זו שגורמת לו להיות, בסופו של דבר, מוצר צריכה קליל ומהנה יחסית, על אף שהוא מאבד את דרכו, לא פעם, בהגדרה הבסיסית של מה הוא ומי הוא בכלל. הסרט הוא בינוש ובינוש, כמו בינוש, משתבחת עם השנים והתפקידים ומוכיחה פעם נוספת את הרלוונטיות שלה בעולם הקולנוע שלנו היום.




"אדמונד דה ברז'ארק" ו"מי אתה חושב שאני?" זמינים לצפייה ב-yesVOD
סיכום המבקר
10/
7.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על בא ב-VOD; מ-צרפת, בחיבה גדולה
סרטים בקולנוע